Norrland, påsk, bröllop och sånnt

Jaha, Det började i Onsdags, med påsklov (igentligen skulle det börjat på fredagen men jag tog ut segern i förskått så att säja.

Jo att vi satte oss i bilen och åkte 13 timmar åt ett mål med namnet MALÅ eller direktare sagt Lainjaur, Detta målet skulle vi visstas på i  cirka 5 dagar, när vi nått målet så flyttade vi in i en stuga på Henriks mosters tomt. den va liten och mysig jag och pojkarna trivdes (Henrik, Tommi och Kani).

Vi åkte skoter och myste första dagen men på fredagen då blev det till att arbete! Jag tror seriöst att jag skalade potatis och morötter i 15 timmar!!!  Fy fan.

PÅSKDAGEN jag gick upp tidigt  för att kunna duscha i fred och slippa stressen då folk ska göra sig fina eller bara gå upp för att stressa. Jag som var iårdninggjord och klar vid 10 slapp alltså stressen när de andra vaknade vid 10 så då blev det fart på dom, då skulle det sista med maten fixas och alla skulle ta på sig finkläderna och fixa frillan.

När alla va klara stack vi vid halv 1 till gruvan i kristineberg och Fick där åka en minibuss ner i berget där vart mysigt med tända ljus och bärgväggar som bildade en väldigt vacker kyrka, en kyrka under jord.

Vi fick vänta en stund med sen satte kantorn igång med bröllopslåten (måste få säga att hon inte va min idol). Och in genom öppningen kommer ett vackert lyckligt brudpar.

Efter vigseln och dopet åkte vi till byastugan i lainjaour och myste med mat och släkt och till kvällen va det förfest hos måna och magnus och efter det HOTELLET I MALÅ, jag blev för full på förfesten så ja glömde ta kort från hotellet.

 Bakisdagen bestod av att mysa hemma hos familjen lindahl (henriks bror) den kvällen va verkligen hemtrevlig vi bröt arm och gjorde en massa gotlänska och norrlänska tävlingar.

sen va det hemresa. och sen godnatt

image36

Tommi i resekeppsen

image37

Ussa i keppsen

image38

Kani i keppsen

image39

älskligen hade också keppsen OCH långt hår :)

image40'

Ja och kani va ganska trötta när vi kom fram till malå

image41

Tommi henke (missa inte henkes otroligt manliga blick)

image42

dags för mat. självklart på GRILLEN I MALÅ

image43

KAni i sexig overall

image44

Tommi på skotran

image45

dags för bröllopskÄK

image46

Synd bara att koken drack lite för mycke

image47

han slutade inte häller.

image48

Karita och Hobbe :)

image49

Henrik tommi

image50

Sen va det fest

image51
pusssssss?? snälla

image52

Inte slickaaaaaa

image53

vaaad vill du med den munnen?

image54
okej va fan'


image55

Och där va pusskalaset igång..

________________________________________________________________________________________

igentligen har jag mer att skriva om eftersom att jag varit hemma i stjärneberg och vänt och lekt med sthlmarna och igår varit på arbis sen lekt med sara i relaxen på badhuset och idag gått och repat från 10 till halv 2!!


nu måste jag skriva på ett papper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0