osäkerheten

Man lyssnar på engelsk hipp hopp man hört för länge sen. man vill inte glömma den. Man föredrar att luta sig på minnen man har istället för nya man kan få.

man hoppas på mycket och inget är givet. man tror man är säker, men helt plötsligt är mjölken slut. den står inte längre halvfull som den gjort så många dagar innan. den är tom, och man slänger den.

kännslan i magen är svår att beskriva. svår att skilja. det va bättre förr, då man fick känna dom för första gången.

är det samma sak igen, eller är det här en helt ny kännsla ett helt nytt liv en ny början?

Man försker skilja, men det är för komplicerat.

komplicerat. du skrev det först. varför problem.? varför inte underbart.

jag gör inte det jag vill när jag vill, men jag försöker. och det går ganska bra. men jag undrar vad jag vill.

just nu vill ja ha dig här och som så många andra gånger vill jag skaka dig och skrika i I dig.

lika ofta som ja trycker ny rad ändrar jag åsikt.

blir det mer än så här? eller tar det stopp här, och börjar om från början.

Jag vill ju ha nytt. nytt nytt nytt nytt nytt nytt.

musiken består, teatern består dansen består.




klumpen är gjort av osäkerhet till största del, men en liten del av den är gjord av säkerhet. osäkerhet i vad jag vill och känner, och säkerhet i det jag inte vill.

jag vet tillexempel att jag inte vill ha samma sak igen. vill att det ska va stabilt vill att det ska va på riktigt att det ska existera. Vill inte ha någon som inte vill ha mig, eller ha mig bara för att.

jagvaknarochkollarminmobilärdetingetdärsjunkerjaglitenärdetsenkommernågotstigerjagliteochsåhållerdetpå.


upp lite ner lite upp lite och upp lite till och sen ner som en pankaka.

om solen inte fanns så skulle denna kväll redan vara natt, och nästa morgon skiter ja faktist i.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0